هاست دانلود چیست
دسته‌بندی
عمومی
زمان انتشار

4 ماه قبل

در این مقاله به بررسی هاست دانلود میپردازیم. هاست دانلود همانطور که از نامش هم پیداست یک سرویس هاست جهت نگهداری از فایل های قابل دانلود می‌باشد. به طور کلی هاست دانلود را میتوان بر اساس پهنای باند به دو دسته پهنای باند نامحدود و محدود تقسیم کرد. در مدل پهنای باند محدود، کاربران سایت شما تنها به مقدار تعیین شده میتوانند فایل های شما را دانلود کنند، به طور مثال اگر ۵۰ گیگ فایل برای دانلود به کاربران ارائه کنید و پهنای باند هاست شما فرضا ۵۰۰ گیگ در ماه باشد، فایل های شما در یک ماه نمیتوانند بیش از ۱۰ بار دانلود شوند و در این حالت سقف پهنای باند شما مصرف شده است. اما در مدل پهنای باند نامحدود هیچ محدودیتی در ترافیک مصرفی هاست شما وجود نخواهد داشت. الوند هاست، سرویس هاست دانلود نامحدود را به شما وب مستران عزیز ارائه می‌کند.

 

هاست دانلود نامحدود

 

هاست دانلود چیست؟

هاست دانلود یک نوع خدمات هاستینگ است که برای ذخیره و ارائه فایل‌های قابل دانلود به کار می‌رود. این نوع از هاست معمولاً برای افراد یا شرکت‌هایی مناسب است که نیاز به به اشتراک گذاری فایل‌های بزرگ، مانند عکس‌ها، ویدئوها، نرم‌افزارها یا سایر فرمت‌های فایل دارند.

ویژگی‌های هاست دانلود:

پهنای باند بالا: به این جهت که فایل ها مدام در معرض دانلود کاربران هستند، این هاست نیاز به پهنای باند بالا یا نامحدود دارد.

فضای ذخیره‌سازی زیاد: زیرا فایل‌های دانلودی معمولاً حجیم هستند، فضای ذخیره‌سازی کافی برای نگهداری این فایل‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

پشتیبانی از پروتکل‌های دانلود مختلف: پروتکل های HTTP و FTP در این سرویس باید پشتیبانی شود.

امکانات امنیتی: امکانات امنیتی مانند SSL/TLS برای ارتقاء امنیت سرویس نیز مهم است.

آمار و گزارش‌ها: ارائه آمار و گزارش‌های مربوط به فضا و پهنای باند مصرفی و سایر اطلاعات مربوط به استفاده از هاست دانلود به مدیران کمک می‌کند تا عملکرد وب سایت را مانیتور کنند.

 

چرا باید هاست دانلود مجزا از هاست اصلی وب سایت باشد؟

سرویس های میزبانی وب به دلیل ماهیتی که دارند، بهینه سازی شده اند تا با سرعت بالا وب سایت شما را در اختیار کاربران قرار دهند. عموم این وب سایت ها به دلیل داشتن پلن های حجم پایین مناسب برای نگهداری از فایل های شما نمی‌باشند. از این رو سرویس های تخصصی هاست دانلود آماده شده‌اند تا این فرآیند برای شما آسان کنند.

 

هاست دانلود ایران چیست ؟

به دلیل میزبانی سرورهای این هاست در کشور ایران اصطلاحا به آنها هاست دانلود ایران می‌گویند. اگر کاربران وب سایت شما اکثرا از داخل کشور هستند این سرویس نسبت به هاست دانلود آلمان بسیار بهتر است.

 

چگونه هاست دانلود را به وردپرس متصل کنیم؟

پس از تهیه هاست دانلود و دریافت مشخصات FTP میتوانید با استفاده از افزونه فایل منیجیر اتصال بین وردپرس و هاست دانلود خود را برقرار کنید و به آسانی فایل های خود را مدیریت کنید.

 

دسته بندی‌ها

آخرین مطالب

خبرهای جذاب ما را از دست ندهید!

برای دریافت اخبار و تخفیفات در خبرنامه ما عضو شوید.